93 843 19 07
663 040 675
dl.-dv.: 8h-22h
caps setm. i festius: 9h-22h

Dieta per a l’embelliment del cabell

Dieta per a l’embelliment del cabell

El cabell és una matèria viva amb una estructura dura de queratina que segueix un cicle normal de creixement, desenvolupament i mort i que està afectada per diversos factors. Una malaltia, l’estrès, el sol, l’aigua del mar, el vent i certs hàbits higiènics erronis poden debilitar-lo i deshidratar-lo, fent que no sigui brillant i oferint un aspecte descuidat. També influeix una mala nutrició i l’absència d’exercici físic.

Cada cabell té les seves pròpies característiques naturals ( gras, sec, gruixut i prim), que s’han de tenir en comte a l’hora de decidir l’atenció que se li ha de donar.

Cabell gras

Es caracteritza per tenir un aspecte llustrós degut a una secreció superior a la normal del sèu de les glàndules sebàcies per:

  • un trastorn de les mateixes
  • a una alimentació rica en greixos i hidrats de carboni
  • als efectes secundaris de determinats medicaments com els antidepressius

Què hem de fer?

Rentar-se amb un sabó especialment elaborat per cabells greixosos, esbaldir-se amb aigua abundant, pentinar-se de manera suau per no estimular l’activitat de les glàndules i modificar els hàbits d’alimentació i exercici físic.

Cabell sec

Indica una escassa secreció de les glàndules sebàcies i sol ser fi i trencadís. Degut a la seva fragilitat, tolera malament l’acció del sol i de l’aigua de mar, l’acció del secador i el pentinat enèrgic

Què hem de fer?

Utilitzar un sabó adequat, cremes suavitzants, mascaretes nutritives, massatge capil·lar diari, pentinat suau, aire del assecador no gaire calent i espaiar el màxim l’ús del tints.

La caspa

És la conseqüència d’un desequilibri en el procés natural de descamació. Depenent del tipus de cabell (gras o sec) es determinarà el tipus de caspa. El tractament consisteix en rentar-se amb un sabó especial pel tipus de caspa que tinguem dos cops per setmana i la resta usar un sabó d’us freqüent neutre i suau.

Moltes vegades una mala alimentació unida a l’estrès que deriva d’un ritme frenètic de vida, afecta sempre al cabell com a primera víctima. Un organisme cansat, anèmic o amb carències nutricionals es reflexa en una cabell trencadís i mat.

Sabem que el dèficit de certes substàncies en la dieta provoca alteracions en el cabell com ara:

  • una deficiència de proteïnes provoca un cabell flàccid, no brillant, despigmentat i fàcil d’arrencar
  • Una carència de zenc fa disminuir el creixement en longitud i gruix, podent arribar a una alopècia
  • Els estats anèmics per falta de ferro provoquen caiguda del cabell, sequedat, fragilitat i debilitat capil·lar
  • El dèficit de vitamina A produeix pell seca i rugosa per falta de secreció en les glàndules sudorípares i sebàcies
  • La falta generalitzada de vitamines C, D i les del grup B, són la principal causa de caiguda del cabell

Així doncs, per evitar estats carencials i fer una alimentació sana s’ha de seguir una dieta equilibrada. Es considera una dieta equilibrada aquella que amb una quantitat adequada i variada d’aliments proporciona els nutrients necessaris (hidrats de carboni, lípids, proteïnes, sals minerals, oligoelements,àcids grassos essencials,…) per al correcte funcionament de l’organisme i el manteniment de la salut.

Les substàncies nutritives de major incidència sobre el cabell són:

  • Iode. Pel creixement i resistència del cabell i ungles. Es troba en cloïsses, gambes, ostres salmó, sardines, fetge de bou, pinya, tonyina, ous, cacauets, carns, bacallà, llenguado, truita de riu, musclos, bròquil, pastanagues, espinacs, espàrrecs, all, cebes…
  • Ferro.Important com a anticaiguda. Es troba en el llevat de cervesa, fetge, llavors de gira-sol, ametlles, prunes, julivert, ous, pa, verdures, llegums, cereals i derivats, carns.
  • Sofre. Indispensable en la síntesi de queratina i acció antiseborreica, fungicida i antiparasitària. El trobem en ous, llet, cereals integrals, formatge, llevat de cervesa.
  • Calci. Proporciona una bona consistència al cabell. Es troba en llet i derivats, fruits secs, peixos i julivert.
  • Silici. Pel creixement i es troba en espàrrecs, coliflor, préssec i xocolata.
  • Magnesi. Assegura la fixació del calci i el trobem en el sagó, germen de blat, ametlles, llevat de cervesa, nous, espinacs, gambes, advocats, albercocs.
  • Zenc. Participa en la síntesi de queratina i juntament amb la vit B6 constitueix un bloqueig contra la caspa. En ostres, nous, fetge, cacauets, ametlles, ous, anxoves, tonyina i julivert.
  • Manganès. Evita la caiguda del cabell i ajuda a conservar el color. Es troba en les nous, ametlles, avellanes, pinyons, dàtils, figues seques i pèsols, blat de moro, formatge, cacau, xocolata, pastanagues, llenties, cigrons, mongeta seca, castanyes, pipes de gira-sol, arròs, pa integral.
  • Molibdè. Llenties, fetge, pèsols, col-i-flor, llevat de cervesa, espinacs, ronyons, arròs, al i ous.
  • Vitamina C. Assegura l’assimilació del ferro i intervé en la síntesi del color. pebrots, taronges, llimones, mandarines, tomàquets,patates, julivert, naps, espinacs, maduixes, meló, taronges, kiwi.
  • Vitamina B2. Acció anticaiguda i antiseborreic. Es troba en el fetge, formatge, pernil, bolets, carns, ous, ametlles, peix llet, llegums.
  • Vitamina B6. És anticaspa. Es troba en el llevat, peix blau, carns, fruits secs, cereals integrals, ous, patates, espinacs, plàtan.
  • Vitamina PP. Acció en la síntesi de queratina. Es troba en fetge, carns, peixos, arròs, bolets, dàtils, préssecs, ametlles, pa integral.
  • Àcid pantotènic. És la vitamina del creixement dels cabells fetge i ronyons, ou cru, col-i-flor, verdures fresques,llet.
  • Àcids grassos essencials. En greixos vegetals com l’oli d’oliva. Participen en la funció de creixement, regeneració i integritat del cabell i la pell.

Recomanacions generals

Cabell sec

  • Massatge i pentinat diari
  • Ús de condicionador i cremes suavitzants
  • Evitar l’ús de assecador
  • Precaució amb tints, permanents…
  • Tallar les puntes amb regularitat
  • Alimentació adequada: làctics, carns, peixos i oli d’oliva

Cabell gras

  • pentinar el mínim
  • evitar l’aigua calenta
  • no usar suavitzants o només en les puntes
  • evitar rentats freqüents i fer-ho amb sabons adequats
  • usar pinta de fusta
  • alimentació adequada. Fruites, verdura, aigua, i evitar excitants i grasses saturades

Cabell amb caspa

  • utilitzar peelings, xampú de tractament o locions tractants
  • les mateixes recomanacions per cabells secs o grassos segons el tipus de caspa
  • alimentació adequada: evitar excitants, greixos, i sucres refinats

Debilitat capil·lar i alopècia

  • consultar al dermatòleg
  • evitar aigua calenta
  • utilitzar xampú de tractament
  • aplicar massatges capil·lars
  • evitar assecadors, gomes, barrets i pentinats tibants
  • alimentació recomanada: aliments rics en zenc i ferro i evitar dietes brusques

Cabell deteriorat

  • Utilitzar xampús condicionadors, mascaretes o cremes suavitzants
  • Usar protectors solars a l’estiu
  • Evitar aigua calenta, assecador, maniobres brusques en el pentinat, tints i canvis de formes permanents
  • Alimentació adequada: àcids grassos essencials, sofre, zenc, silici, ferro i manganès

Aquest lloc web fa servir galetes perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua, navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra política de cookies, premi l'enllaç per a més informació.

ACCEPTAR
Aviso de cookies